Blog Jualan

Dijemput mengunjungi blog jualan saya di http://jualanshiros.blogspot.com/ Terima kasih.

Monday, November 17, 2008

Tunggul kayu

Aku memang 'parah' diracun ...... tak boleh diubati lagi..tiada penawar ...tiada jalan untuk kembali ke pangkal jalan.

Sekali minat, akan terus minat...
Sekali jatuh cinta, selamanya akan bersama...

Orkid benar² sebati dengan jiwaku kini.

Kat forum cari, sibuk memperkatakan tentang penggunaan tunggul kayu sebagai medium penanaman orkid menggantikan pasu. Ianya lebih neutral...

Setelah kami geng² orkid dia cari.com http://forum.cari.com.my/viewthread.php?tid=383220&extra=page%3D1&page=36 diracun oleh Anggerik yg bangga menunjukkan gambar yg kami gelarkan sebagai muzium orkid di rumah bondanya, kami masing² giat mencari tunggul kayu.

Aku? memang tidak akan ketinggalan..tidak rela ditinggalkan.

Rezeki, sepulangnya aku dr office sabtu lepas, ada sepohon pokok yg ditanam di tepi jln MMU ni tumbang akibat ribuk yg kuat. Dahannya telah siap dipotong, hanya menunggu lori dtg ambil. Tapi, lori balak 'kancil' ku dah sampai dulu, maka aku memilih 2 batang kayu ini utk dibawa pulang...hu..hu..hu...

Abang siap perli, ini kancil ker lori balak...dan aku sanggup duduk di atas kayu ni dlm kereta. Tempat depan biasalah, diconquer oleh Aliff & Asyraaf.

Batang kayu yg pertama...ini memang berat pun, tapi aku masih gagah mengangkatnya.


Batang kayu yg kedua, lebih lurus...


Dan hasilnya, taraaaa......









Pandangan dari belah belakang...

Untuk menjayakan pemindahan dari pasu ke batang kayu ni, aku megambil semua keiki dendro dan juga dendro yg masih kecil juga oncidium untuk dilekatkan.
Tunggulah 2,3 bulan atau 2,3 tahun lagi, mesti meriah batang kayu ku ini....

No comments: