Blog Jualan

Dijemput mengunjungi blog jualan saya di http://jualanshiros.blogspot.com/ Terima kasih.

Thursday, August 20, 2009

Selamat Berpuasa!

Sempena dengan kedatangan Ramadhan al Mubarak, saya ingin mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa. Semoga amal ibadat kita diterima oleh Allah swt. Amin.

Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan "
"Ya Allah tolong abaikan puasa umat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

1- Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada)
2- Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri
3- Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

Maka Rasulullah pun mengatakan Amin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-aminkan adalahRasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.


Saya juga ingin memohon maaf sekiranya hasil tulisan saya dan juga tingkah laku saya kurang disenangi.

1 comment:

adiwarnatasya said...

Salam;
Akak; Adiwarna nak ucap;
"Selamat Menjalani Ibadah Puasa kepada akak...Mohon dimaafkan segala salah & silap:)"