Blog Jualan

Dijemput mengunjungi blog jualan saya di http://jualanshiros.blogspot.com/ Terima kasih.

Wednesday, July 14, 2010

Eria atrovinosa

Eria atrovinosa : Id diberi. Terima kasih pd Farazi dan rakan orkid yg lain yg turut memberikan idnya. Memang agak teruja melihat spikenya terjulur sewaktu menyiramnya pada waktu petang. Walaupun cuma 1 spike, cukup menggembirakan.



Eria ini dibeli dr Kak Aishah, otai kemboja Malaysia. Harga yang sangat berpatutan dengan clumpnya yang besar.




Ini keseluruhan pokoknya. Oleh kerana tiada tempat untuk digantung jadi aku hanya letakkan kayu tersebut di atas penutup kipas, kemudian aku gantung seperti biasa.
Berbunga setelah dialihkan ke belakang rumah yang mendapat perlindungan dr cahaya matahari sepenuhnya.


Eria ini pula aku beli di Nursery Nelson di Melaka. Aku letakkan dlm bekas yg sama dengan harapan dia belajar dr eria yg di sebelahnya untuk berbunga. Tapi harap² biarlah eria yg lain jenis pula...kalau tak, alahai...terbeli sampai 2 jenis yg sama.

9 comments:

admin said...

Sy rasa yg beli ngan Nelson tu Eria yg sama macam yg beli ngan Kak Esah... Yg sy beli ngan Nelson pun bunganya sama macam yg atas.... tp kalau kuar bunga nnti spesis yg lain kira rezeki la tu...

Shida said...

ha..ha..itulah jadinya kalau begitu teruja nak kumpul eria...

Insan Marhaen said...

cantik anggerik putih ni, ya... suci dan bersih tampaknya!

Nazurah Aishah said...

nice eria shida... sy punya javanica mcm susah nk membesar. ada petua?

Free Advertisments and Press Release Postings for Blogs said...

This site is wonderful! Why not invite everyone here? Advertising well formed websites and blogs just like this is free! Create your advertisment or a press release about this blog now at InviteThemAll.BlogSpot.com.

rionix said...

cantik bunga

Si Pikun said...

wah mcm mak wa ske bunga

prahlad said...

Work For Advertising Company at www.visionjobcare.com

Join one of the best Advertising Company of India. We pay you for your hard work. 100% Payment Assurance. Its a copy-paste work. Unlimited Monthly income.
For more details: E-mail us at support.visionjob@gmail.com Website: http://www.visionjobcare.com/XXX.html

soksavda said...

thanks for the best post.
you may want to Earn real money online $$$