Blog Jualan

Dijemput mengunjungi blog jualan saya di http://jualanshiros.blogspot.com/ Terima kasih.

Thursday, May 13, 2010

Hoya lagi.....


HOYA IMPERIALIS



Hoya archboldiana



HOYA KERRII 'VARIEGATA'

Sweetheart Hoya

Jom cuci mata...he...he....

5 comments:

ibuintan said...

so sweeet.. skali pandang macam jambu air lak,
tu dah kembang ke, akak tak pernah tengok lagi bunga hoya ni

Sya said...

canteknya bunga nih..
saya pernah tengok bunga nih kat kedai bunga..kata penjual ia spesis orkid dan daunnya menjalar..mmg nyaris2 nak beli...tapi dalam blog nih lagi cantek bunga nih...:)

Shida said...

Salam Ibuintan,
Memang diakui hoya ada tarikan tersendiri. Saya sedang membuat koleksi sedikit demi sedikit...yg bestnya dia berbau wangi walau tak sewangi kesidang atau tongkeng, tetap ada bau.

Shida said...

Salam Sya,
Hoya sebenarnya bukan orkid tetapi termasuk dlm family family Apocynaceae....saya pun x reti nak pronounce..he..he..dia memanjat.

Pertama kali saya nampak hoya, penjual tu jual mahal sangat terus jadi tak minat. Tapi bila dah tau range harga sebenarnya ia mampu milik.

Sya said...

oo..yer ker..saya minat gak tapi takder tempat nak letak..hoya yang saya pernah tengok tuh bunga yang cantek juga harga yang ditawarkan pun sangat berbaloi...:)