Blog Jualan

Dijemput mengunjungi blog jualan saya di http://jualanshiros.blogspot.com/ Terima kasih.

Friday, March 5, 2010

Ceri barbados






Saya dapat tahu mengenai ceri di forum cari.com. Ada rakan² di sana yang telah mempunyai pokok ceri ini. Lawatan ke nursery Dengkil, ternampaklah pokok ni, ada 3 biji, dengan keizinan owner, saya pun merasalah buahnya...erm.....masam tapi masam yg sedap.
Saya pun belilah sepokok, tak mahal, dlm RM6-RM8 jer. Saiz pokok mempengaruhi harga.
Sejak dialihkan ke tanah di laman rumah, memang rajin berbunga. Buahnya, paksa budak² makan pun tak jalan, sebab masam. Jadi hanya saya yg rajin makan buahnya. Yelah, kandungan vitamin C nya tinggi sangatlah bagus untuk tubuh badan kita. Oh ye, kalau nak tahu, Vit C jenama Amway tu dr buah nilah......nanti nak cuba tut pokok ni, manatau menjadi leh beri pokoknya pada org lain.

5 comments:

sha said...

kat rumah bakal mak mentua aku besar pokok ceri ni... Ko wat la manisan atau wat jeruk, mesti laju jer makan... hehehe

Shida said...

sama mcm niker buahnya?

chomby said...

kak,,ni kak shida,(alifirana ke)?kalau salah mintok maap..hehe..nak tanya..kalau pokok ni nak beli camane?

Anonymous said...

salam.....boleh tak bagi alamat nursery di dengkil tu...saya nak pegi beli sepokok untuk wife saya...minta tolong email saya khairuddin24@yahoo.com

Anonymous said...

salam adik-adik sekelian, sy tertarik dgn ceri barbados, tlg beritau kat mana lokasi nursery dengkil. email sy: ssaba_10@yahoo.com! tq