Blog Jualan

Dijemput mengunjungi blog jualan saya di http://jualanshiros.blogspot.com/ Terima kasih.

Monday, June 8, 2009

Bellina seedlingku dah pandai berbunga....

Apa yang paling seronok untuk pencinta orkid?

Mestilah pokok kesayangannya berbunga.

Bellina 'yan' ini (aku sendri memandai kasik dia taraf 'yan') sebenarnya bersaiz seedling. Harga seedling berapalah sangat,kan.....x sangka lepas tu dia ada spike. Mesti aku teruja,kan....

Tunggu punya tunggu, akhirnya dia kembang. Bellina pink rupanya....wah, cantiknya menawan kalbu.

Ini gambar 1st yg aku snap, masa tu dah malam dan aku x sabar nak tunggu siang.


Ini pula gambar selepas beberapa hari, waktu siang.


Violacea di sebelah kanan tu sejak beli memang ada keiki. Sengaja beli pokok yg ada keiki, kononnya dapat 2 lah. Tengoklah tu, keiki dia pun dah ada spike baru...mana aku tak syiokkk......
Phal hibrid tu pula kembali berbunga dar spike lama. Ada 2 spikes, spike yg satu lagi pun dah ada buds.
Moral value: seronok bela bunga nih....

5 comments:

Adiwarnatasya said...

Kak Shida,
Nnt datang ambil Award kat blog Adiwarna & jawab soalan2 tu yer.

Adiwarna suka orkid pink tu memang menawan kalbu...
Cantik Kak Shida orkid tu:)
Adiwarna pun suka bunga.Tapi belum berkesempatan nak jadi seperti Mama & Kak Shida..InsyaAllah kalau ada rumah sendiri nanti nak berjinak2 dengan bunga-bungaan..terutamanya dengan Orkid & Kaktus kesukaan Adiwarna.

mizahanan said...

tahniah! mesti hati sdg berbunga2 hehe bellina saya tgh spiking

namida said...

cantiknya ..belina aku dh lama tak bebunga..

Shida said...

To Adi: Ok, Insya-Allah.

To Miza : Ye, betul tu...he..he..he...

To Namida : Ha tulah, dah byk pulak bellina aku kat rumah. Saj suka membanyakkan koleksi sebab dia wangi dan cantik.

. said...

kualiti bellina yang boleh tahan..jom kita kumpul bebanyak lagi...ke arah menyumbang ekonomi dalam negara.. :)