Blog Jualan

Dijemput mengunjungi blog jualan saya di http://jualanshiros.blogspot.com/ Terima kasih.

Wednesday, January 14, 2009

Hasil dari berkelah!

Aku memang suka berkelah...ha..ah..ha..sebenarnya ada udang di sebalik mee..
Sebab ... kawasan perkelahan selalu di dalam hutan dan hutan selalunya banyak orkid....hu..hu..hu...pucuk dicita ulam mendatang.

Ha nak tunjuklah hasil perkelahan aku kali ini,

Caelogne rochu (singkatan jer, sbb aku tak ingat ejaannya), aku rasa aku dah ada tapi biasalah,kan..tamak menguasai diri...


Aku ingatkan babies phals, tapi rupanya Pteroceras pallidum. Aku dah google untuk lihat bunganya, wahh...memang marveles cantiknya.


Ini belum diberitahu namanya. Dah ada spike, tapi halus gitu.


Ini pandurata....alamak, aku lupalah pandurata apa. Ini agak banyak, dah janji nak kasik kat Tteja 3 bulb.


Yang bestnya kali ini, abang yg beria-ia menunjukkan kepada aku, Ma, tu orkid,kan. Nak tak? Abang pegi ambik eekkkk....isy, mestilah aku nak,kan. Rezeki depan mata.

Tapi petai ni memang tak tercapai tangan nak ambik...he..he..tinggi melangit. Tapi mesti owner resort ni yg punya.Patutlah hidangan lunch ada sambal udang petai, rupanya petai petik sebelah jer.

Aku memang berkenan dgn yg ini, tapi bukan dok dlm hutan atau tepi sungai, tapi kat tepi dapur memasak. Mestilah dah ada owner. Nak carik lagi dlm hutan tapi tak jumpa...hu..hu..hu..tgk & ngences jelah.

Moral value, bagi peminat orkid kalau pegi picnic, panjang²kanlah leher tu melihat apa yg ada diatas pokok....he..he..he...

No comments: