Blog Jualan

Dijemput mengunjungi blog jualan saya di http://jualanshiros.blogspot.com/ Terima kasih.

Monday, October 20, 2008

Lily oren/peach

Aku ni punyalah excited bila lily yg ditanam dah berbunga. Hati mana yg tak seronok...cantikpulak tu bunganya, kaler oren ada, peach pun ada.....tengok pokok sebelahnya, pun ada batang bunga baru yg naik.....



Alih² esoknya aku tengok lily ku telah menyembah bumi...


"Abang...o.. abang....abang potong rumput ke potong bunga mama?"
"A'ah...terkena sikit, dekat sangat dengan rumput...."
"Tu bukan terkena bang, itu potong namanya.....kenapa senyap jer, tak cakap dr petang semalam, bolehlah letak kat balang dr semalam lagi..."
"Itulah, susahlah pokok kat tanah, pindahkan masuk pasu jer...."
"Ok jer nak buat kerja pindah memindah, jom kita pegi nursery kat Banting tu, beli pasu Baba yg panjang tu......"
Begitulah alkisahnya, pegi Banting, beli pasu Baba jer RM60 (RM15x4). Murah RM3 drp harga kat Nursery JJ, Equine Park. Alih punya alih, kurang 4 pasu lagi. Ermmmm...nakken alabur lagi 4 pasu gamaknya...



1 comment:

pearl said...

wah tak sabar tul aku nak gi rumah ko, nak tgk koleksi pokok bunga ko lak